עיצוב ללא שם (1)
בריאות בכיף

גורמים לדיכאון בהריון

ניווט במאמר

בשעה טובה נכנסת להריון ? אין ספק כי תקופת ההריון נחשבת לאחת התקופות השמחות ביותר בחייהן של נשים רבות. עם זאת, יש לא מעט נשים אשר מדווחות על דיכאון בתקופת ההריון – כל הפרטים בכתבה הבאה גורמים לדיכאון בהריון .

גורמים לדיכאון בהריון לפעמים זה לא רק ההורמונים

לעיתים זה לא רק ההורמונים המציפים את הנשים בתקופת ההריון וגורמים להם לחוש דכאון. ישנם מקרים בהם מדובר על תופעת לוואי המתרחשת במסגרת ההריון,אבל לעיתים מדובר על תמרורי אזהרה המחייבים התערבות של אנשי מקצוע- לפעמים זה לא רק ההורמונים.

פחד מפני שילוב אמהות עם קריירה

אחד הגורמים לדיכאון בתקופת ההריון הוא פחד של נשים מפני שילוב קריירה ואמהות. נשים רבות עשויות לחוש פחד מפני עצמאות וחוסר יכולת לדאוג לתינוק בכל הקשור לצרכים לוגיסטיים. נשים רבות מקדישות מחשבות רבות בתקופת ההריון לשילוב של אימהות וקריירה ולעיתים התחושות מעוררות עצב עמוק. בתקופה של היום בה נשים משקיעות לא מעט בקריירה עולות חששות מה יקרה לאחר תקופת הלידה וכיצד ניתן לשלב בין אמהות וקריירה. מדובר על אחת הסוגיות המטרידות נשים רבות והן מוצאות את עצמן מתמודדות עם שאלות רבות במסגרת תקופת ההריון.

הריון בסיכון עשוי להוביל לתחושת דיכאון

נוסף על זאת, נשים אשר נמצאות בסיכון בתקופת ההריון עשויות לחוש תחושת דיכאון. אין ספק כי תקופת ההריון נחשבת לתקופה מאושרת בחייהן של נשים רבות, אבל נשים אשר נמצאות במצב של הריון בסיכון עשויות לפתח תחושות דיכאון בשל מחשבות שונות ותחושות העשויות להציף אותן בשל העובדה כי ההריון לא מפתח בצורה תקינה.

גיל צעיר בהריון

נשים אשר נכנסו להריון בגיל צעיר עשויות למצוא את עצמן חשות תחושות שונות במסגרת תקופת ההריון. הריון בגיל צעיר עשוי להוביל לשאלות שונות בנוגע לתפקוד וטיפול בתינוק.
נשים אשר נכנסו להריון בגיל צעיר עשויות לחוש דכאון בהריון .
הריון בגיל צעיר מעלה שורה ארוכה של שאלות כמו כיצד אפשר לשמור על תחושת החיות לצד ההורות וכיצד אפשר למצוא את האיזון בין חיים פרטיים ובין הטיפול בתינוק.

מצוקה כלכלית

גידול ילדים עולה לא מעט כסף ונשים אשר מוצאות את עצמן בתקופה של מציאות כלכלית לא פשוטה עשויות למצוא את עצמן במצב של חששות וחרדות בשל מצוקה כלכלית. מצוקה כלכלית נחשבת לאחד הגורמים הבעייתיים אשר עשויים להוביל נשים לחוש דיכאון במסגרת תקופת ההריון. חשוב ביותר לשוחח עם בן הזוג על מנת למצוא פתרונות למצב הכלכלי על מנת לא להגיע למצב של דיכאון בתקופת ההריון.
גורמים לדיכאון בהריון לפעמים זה לא רק ההורמונים

התעללות פיזית מצד בן זוג

מצב של התעללות פיזית מצד בן זוג עשוי להוביל לדיכאון בתקופת ההריון. מצב בו בן הזוג מכה את האישה בהריון אינו מצב תקין ועשוי להשפיע רבות על מצב הרוח. נשים אשר חוות התעללות מצד בן הזוג עשויות לחוש אי וודאות בכל הקשור לתפקוד שלהן בתקופת ההריון וגם לאחר מכן.

דיכאון בהריון עשוי להשפיע על הבריאות של העובר

נשים אשר סובלות מדיכאון במסגרת הריון עשויות לגרום להחמרה במצב של העובר. נשים שאינן ישנות מספיק או אוכלות מספיק עשויות לגרום נזק לעובר. לחץ מוגבר עשוי לגרום לבעיות אצל העובר ואף להוביל ללידה מוקדמת. כל המצבים הנ"ל עשויים לפגוע בתינוק וגם בקשר הזוגי לאחר הלידה. בנוסף על כך, דיכאון בתקופת ההריון עשוי להוביל לדיכאון בתקופה לאחר ההריון ולכן חשוב ביותר למנוע זאת ולדעת לפנות לגורמים מקצועיים. סיוע של גורמים מקצועיים יסייע לנשים להיחלץ מהמצב בו הן נמצאות ולהרגיש טוב יותר.

לקריאה עוד נושאים בריאותוכיף
מתי חוזרים לעצמנו אז לאחר ניתוח קיסרי
בריאות
הקלה בכאבי לידה – ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא בעצם שיטה לילד אישה לא בדרך הטבעית בה הילד יוצא דרך צוואר הרחם אל הנרתיק ואז לאוויר העולם. בניתוח קיסרי בעצם חודרים

היתרונות של השתלת שיניים ממוחשבת
בריאות
השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת היא שיטה מתקדמת ואף המתקדמת ביותר, כזו שלא מותירה אחריה נזקים כמעט, לא מותירה אחריה תפרים ודימומים ולא מותירה אחריה מטופלים מתוסכלים

דיאטה
בריאות
להתגבר על הרמה בחסות דיאטה

דיאטה היא הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל במהירות ולשמור אותו לתמיד היא לאבד אותו לאט. זה אולי נשמע פשטני. אבל ככל שתהפוך את מאמץ ההרזיה

יוגה לנשים
בריאות
יוגה לנשים בהריון

יוגה לנשים בהריון יכולה להיות דרך טובה להירגע ולהירגע. הריון הוא זמן מאתגר מאוד, אז אתה רוצה לוודא שאתה מטפל טוב של עצמך. יוגה היא

אבחון הפרעות קשב
בריאות
אבחון הפרעות קשב

אבחון הפרעות קשב וריכוז במבוגרים קשב וריכוז ניתן לישום לראות מקרוב לאבחן בנוסף במבוגרים רובינו שמע בידי הפרעת קשב וריכוז. ההפרעה מאובחנת במערב בדרך כלל